چه كسانی كاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت هستند

ایمپلنت در واقعیت بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است، که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ عملكرد کاملا مشابه دندان است. ایمپلنت ها از 3 بخش اصلی ساخته شده اند و برای اینکه جای دندان خالی را پر کنند باید با عمل جراحی داخل استخوان فک کاشته شوند.

اگر به دنبال پیدا کردن جایگزین دندان از دست رفته خود هستید و یا میخواهید دندان پوسیده خودتان را کشیده و جای آن را پر کنید کاشت ایمپلنت احتمالاً بهترین گزینه درمانی برای شما خواهدبود.

برای انجام این عمل دست کم باید 3 شرط زیر را داشته باشید تا بتوانید ایمپلنت را انجام دهید.

  1. سالم بودن لثه ها

برای موفقیت ایمپلنت لازم است بیمار هیچ گونه مشکل دهان و دندان از جمله عفونت، زخم و … نداشته باشد.

لثه ها بعد از استخوان فک و رباط های نگهدارنده ریشه دندان، بزرگترین حامی دندان ها هستند.

اگر لثه ها سالم نباشند خیلی زود با شکست ایمپلنت مواجه میشوید و همه هزینه های شما هیچ میشود.

باید ابتدا سلامت لثه ها را تضمین کنید آنگاه اقدام به کاشت کنید. این موضوع مخصوصا در خصوص کسانی که تمام دندان های  خود را از دست داده و قصد دارند ایمپلنت انجام دهند بسیار مهم است.

  1. کافی بودن بافت استخوانی یا بالا بودن تراکم استخوان فک

اگر تراکم  بافت استخوانی فک خیلی کم باشد یا اینکه بافت آن نرم باشد (پوکی استخوان) پایه ایمپلنت نمیتواند توسط استخوان پشتیبانی شود و احتمالا شکست عمل به شدت بالا میرود. اگر استخوان بافت کافی نداشته باشد و تحت ایمپلنت قرار بگیرید ایمپلنت جابجا شده و به استخوان فک آسیب وارد میشود.

پیوند استخوان فک موضوع بسیار مهمی است که عدم انجام آن میتواند موجب نگرانی بسیاری از بیماران شود.

برای اینکه پایه ایمپلنت بتواند به بهترین شکل ممکن داخل فک جوش بخورد لازم است که بافت استخوانی زیاد باشد و تا بتواند اطراف پایه را گرفته و به آن جوش بخورد.

  1. تعهد بیمار به نگهداری و مراقبت از ایمپلنت

رعایت دستورالعمل های توصیه شده توسط متخصص خود، انجام تمام توصیه های بعد از جراحی ایمپلنت میتواند تاثیر بسیار زیادی به طول عمر ایمپلنت دندانی شما کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *