جدید ترین روش جراحی بینی 1403

جراحی بینی یا راینوپلاستی یکی از متداول ترین و از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی در دنیا محسوب می‌شود.
عمل جراحی بینی تنها برای زیبایی انجام نمی‌شود و جنبه درمانی نیز دارد، بسیار هستند کسانی که دارای مشکلات تنفسی بوده و تنها راه حل رهایی از این مشکل برای این عزیزان، انجام جراحی بینی است.

عمل جراحی بینی به چه منظور انجام می‌شود؟

به طور کلی می‌توان گفت جراحی بینی به دو ‌دلیل عمده انجام می‌شود:
1. رفع مشکلات تنفسی
2. رفع مشکلات و نواقص موجود در ساختار و ظاهر بینی
ساختار بینی از یک قسمت استخوانی و یک قسمت از جنس غضروف تشکیل شده است. در بینی‌های استخوانی تمرکز جراح بر روی تغییر شکل بافت استخوان و در بینی‌های گوشتی علاوه بر قسمت استخوان، بیشتر بر روی قسمت غضروف و پوست بینی تغییرات اعمال می‌شود.

جراحی بینی با قابلیت درمانی به چند دلیل عموما صورت می‌گیرد از جمله:جراحی بینی

جراحی بینی یا راینوپلاستی که به منظور رفع مشکلات تنفسی است با عناوین زیر انجام می شود:
۱- جراحی بینی برای کسانی که از انحراف بینی رنج ‌می‌برند: زمانی که کانال‌های موجود در بینی این افراد مسدود می‌شود و بالطبع آن مشکلات تنفسی پیدا می‌کنند، دچار انحراف بینی می‌شوند.
این عارضه معمولا به صورت مادرزادی رخ می‌دهد، البته بعضا براثر وارد شدن ضربه به ناحیه بینی نیز شاهد بروز آن خواهیم بود. ظاهر بینی این افراد معمولا نشان دهنده وجود انحراف بینی نیست ولی در عمل دارای مشکل تنفسی هستند. مشکلاتی که بیشتر در این افراد دیده می‌شود از جمله، اختلال در خواب، مشکلات تنفسی مثل گرفتگی بینی، اختلال‌های بویایی و آبریزش بینی بوده که از بیشترین علائم این افراد هست. خیلی از عزیزانی که از مشکل انحراف بینی رنج‌ می‌برند، در زمان جراحی، درخواست عمل جراحی زیبایی نیز دارند که به صورت همزمان برای ایشان انجام می‌شود.
۲- مورد بعدی جراحی به منظور رفع مشکل پولیپ بینی است. پولیپ یک توده غیرسرطانی است که براثر رشد غیرطبیعی غشاء بینی به مرور زمان رخ می‌دهد. افراد با این عارضه، به دلیل انسدادی که در بینی به وجود می‌آید که به اصلاح پولیپ بینی به آن گفته می‌شود، دارای مشکلات تنفسی هستند. دلایل مشخصی از علت بروز این عارضه به صورت دقیق تاکنون مشخص نشده است ولی رابطه مستقیمی با وجود آلرژی و عفونت‌های سینوسی دارد. چنانچه اندازه این پولیپ بزرگ تر از حد نرمال شود، تنها راه رفع آن جراحی می‌باشد.

۳- جراحی اصلاح شاخک بینی
شاخک بینی همان برجستگی‌های دیواره بینی است که وظیفه این قسمت تصفیه هوا و جلوگیری از ورود عوامل بیماری زای خارجی به مجاری تنفسی و همچنین مرطوب نگه داشتن بینی نیز می‌باشد. در صورتی که اندازه و ابعاد این قسمت از حد نرمال بیشتر شود نیز اختلالات تنفسی در افراد رخ می‌دهد. برای رفع این عارضه جراحی به وسیله لیزر و امواج رادیوفرکانس و همچنین آندوسکوپ انجام می‌شود.
۴- مبحث آخر جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی است. در این جراحی هم ساختار بینی و هم شکل ظاهری بینی همزمان دچار تغییر و در صورتی که بینی دفورمه باشد به هردلیلی از قبیل رشد و بلوغ مورد جراحی قرار می‌گیرد.
انجام جراحی بینی به هر دلیل اعم از زیبایی و‌ درمانی، مانند تمامی عمل‌های جراحی باید توسط پزشک متخصص و متبحری که بارها تجربه جراحی کیس‌های متفاوت را با نتیجه مناسب داشته باشند،می‌بایست صورت گیرد. ضمن اینکه کسانی که مشکلات تنفسی دارند، باید این عمل جراحی را انجام دهند، به دلیل اینکه تنفس زماني كه به درستي انجام نگيرد، مي‌تواند در عملكرد بقیه اجزا بدن تاثير نامناسب گذاشته و دچار بروز اختلال شود.
براي جراحي بيني بايد نگاه واقع بينانه‌اي داشته باشيد، ساختار و ظاهر بيني هر شخصي انحصاري بوده و شبيه به شخص ديگري نيست، پس از مقايسه و اصرار به انجام شكل خاصي از جراحي زيبايي بيني با پزشكتان نداشته باشيد، جراح و پزشك با تجربه با در نظر گرفتن تمامي فاكتورها كه اساسي ترين آن بحث تنفس بيمار مي‌باشد، جراحي زيبايي بيني را انجام مي‌دهد.
در حال حاضر روش‌هاي مختلفي براي انجام جراحي زيبايي بيني يا راينوپلاستي وجود دارد از قبيل جراحي به روش بسته ( پرزرويشن) و يا جراحي به روش باز.
براي اين تصميم حتما به سراغ پزشكي برويد كه هم تخصص و هم تبحر خاص در انجام اين جراحي را داشته باشد.
دكتر محمد امير عليزاده يكي از جراحان توانمند و متبحر در زمينه جراحي فك و صورت و پلاستيك بيني هستند كه تاكنون جراحي هاي موفق بسياري داشته‌اند. ايشان با جديدترين روش‌های جراحی بدون استفاده از تامپون، استفاده از دستگاه پیزو براي برش استخوان(بدون استفاده از چکش) و با به روزترين تكنيك‌های جراحی از جمله پرزرويشن و … در كنار شما خواهند بود.

در صورت تمايل به مشاوره رايگان در زمينه جراحي پلك‌ها يا بلفاروپلاستي مي‌توانيد از طريق واتس اپ و تلگرام اقدام نماييد.

جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *