جراحی دندان نهفته 1403

احتمالا شما هم تجربه احساس درد در انتهای استخوان فک خود داشته‌اید، ولی آیا دلیل آن را می‌دانید؟
دلیل این حس درد رشد دندان نهفته در این ناحیه از فک هست، که از رایج ترین مشکلات دهان و دندان هست.

برای افراد زیادی ممکن است تجربه این حس دردناک به نظر برسد و نسب به جراحی آن هم مردد باشند. در صورتی که جراحی دندان نهفته امری بسیار حیاتی و مهم هست و باید حتما توسط جراح، مورد جراحی قرار بگیرد. چون در صورت اهمال کاری و‌عدم‌ رسیدگی ‌به این موضوع شما ممکن است دچار دردسرهای فراوان به مرور زمان شوید، از جمله پوسیدگی دندان‌ها، بهم ریختگی ‌یا نامرتبی دندان‌های جلویی به دلیل فشار وارده به آنها و بسیاری دیگر از مشکلات که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

جراحی دندان نهفته 1403

 

نبود فضای مناسب برای رشد دندان که اصطلاحا رشد دندان نهفته به آن نیز گفته می‌شود، باعث بروز مشکلات دهانی از جمله تورم، درد، عفونت و … می‌شود.

پس در صورت بروز هریک از این آثار حتما از طریق انجام جراحی محل مورد نظر باید جراحی شود.

در بعضی افراد دندان عقل که در سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی رشد می‌کند، می‌تواند به صورت نهفته رخ دهد.

دندان عقل که در انتهای فک رشد می‌کند، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به بقیه دندان‌ها دارد، از جمله اینکه معمولا زاویه‌دار رشد می‌کند یا همان به صورت عادی و عمودی مانند الباقی دندان‌ها رشد می‌کند ولی در داخل استخوان فک پنهان می‌ماند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این هست که زمانی که رشد دندانی مثل دندان عقل نهفته باشد یا حالت طبیعی نداشته باشد، باید حتما جراحی شود.

شما با داشتن دندان نهفته ممكن است يك يا تعدادي از اين علائم را داشته باشيد: وجود كيست در اطراف دندان، تورم و درد در ناحيه مربوطه، جمع شدن مواد غذايي پشت دندان، بهم ريختن فرم و شكل دندان ها و همچنين فرم فك و … .

افرادي هم هستند كه با وجود داشتن دندان نهفته ولي علائمي كه نام برديم را نداشته باشند، آيا اين افراد هم بايد جراحي كنند ياخير؟ بين پزشكان در اين خصوص اختلاف نظر هست ولي هميشه پيشگيري بهتر از درمان است و بهتر است قبل از بروز علائم، دندان نهفته خود را جراحي كنيد.

نحوه مراقبت بعد از جراحي دندان نهفته :

پيش از هر اقدامی می‌بايست از ناحيه فك و دندان‌ها عكس برداري توسط پزشك صورت بگیرد، در صورت تشخیص پزشک مبنی بر انجام جراحی، هرچه سریع تر اقدام کنید. موضوع مهم بعدی این هست که شما پس از انجام جراحی حتما مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید، از جمله: از انجام کارهای سنگین خودداری کنید، از خوردن مواد غذایی سفت و یا داغ خودداری کنید، داشتن خونریزی پس از جراحی امری عادی است، می‌توانید از مسکن ها برای کاهش میزان درد استفاده کنید، از مصرف سیگار و ‌دخانیات تا ۷۲ ساعت پس از جراحی جدا خودداری کنید، از مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه تا ۲۴ ساعت پس از جراحی خودداری کنید.

 

یک نکته ای که تمامی عزیزان باید به آن توجه داشته باشند این هست که کلیه امور پزشکی باید تنها توسط پزشک متخصص انجام شود، انجام جراحی دندان نهفته نیاز به تخصص دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباهی شما ممکن است به مشکلات عدیده ای بر بخورید مثل آسیب به عصب، خونریزی شدید و … . پزشک متخصصی که بارها کیس جراحی در زمینه مورد نظر را داشته باشد را می‌بایست برای اینکار انتخاب کنید. تحقیق کنید، حتما با پزشک متخصص پیش از هر اقدامی مشاوره داشته باشید.

 

دکتر محمد امیر علیزاده یکی از پزشکان متخصص جوان، زبده و با تجربه در تهران هستند که با تخصص در حوزه‌های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و ایمپلنت دندانی با انجام عمل‌های زیبایی موفق و متعدد در سال های اخیر در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند. ايشان با جديدترين روش‌ها و با به روزترين تكنيك‌های جراحی در كنار شما خواهند بود.

چنانچه علاقمند به مشاوره رایگان با دکتر محمد امیر علیزاده هستید، می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام‌نمایید.

جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *