لیفت صورت و پیشانی

ریتیدکتومی یا جراحی لیفت صورت به منظور رفع آثار پیری در صورت انجام می شود، اصولا انجام این جراحی با برداشتن پوست اضافی صورت و سفت کردن بافت زیر پوست گونه، خط فک و بافت زیر پوست می باشد

انجام این جراحی را می توان به صورت همزمان با لیفت پیشانی یا جراحی بینی نیز انجام داد.

وقتی صحبت از انتخاب بهترین دکتر برای لیفت صورت و پیشانی به میان بیاید، نمی‌توانیم از دکتر امیر علیزاده که یکی از ماهرترین متخصصان لیفت اندوسکوپیک پیشانی هستند اشاره نکنیم. با دیدن نمونه کارهای ایشان متوجه می‌شویم که نقاط قوت کار ایشان در این موارد است:

ایشان از دستگاه‌های بسیار مدرنی استفاده می‌کنند که ماندگاری نتیجه با استفاده از این دستگاه‌ها تضمین می‌شود. دکتر امیر علیزاده از تکنیک‌های بسیار مدرن و به‌روز استفاده می‌کنند که باعث می‌شود کمترین زخم و ورم و عوارض جانبی را تجربه کنید. تکنیک‌های ایشان به نحوی انجام می‌شود که بدون هیچ دردی باشد؛ بنابراین لیفت بسیار آسان و راحتی خواهید داشت.

نمونه کارهای متعدد دکتر امیر علیزاده نشانگر مؤثر بودن روش ایشان است. در نمونه کارهای ایشان تأثیری بسیار عالی از لیفت می‌بینیم که واقعاً بی‌نظیر است.

مراحل جراحی لیفت صورت

انجام این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود انجام جراحی معمولا چند ساعت زمان می برد و بعد آن بیمار می تواند به منزل خود بازگردد ؛ البته اکثر بیماران ترجیح می دهند یک شب را در بیمارستان بستری شوند.

برش جراحی لیفت صورت، از خط رویش مو نزدیک به شقیقه شروع می شود و تا امتداد ناحیه اطراف چین طبیعی، لاله گوش و پشت گوش ادامه می یابد و در خط رویش مو تمام می شود. در مردان برش در خط طبیعی ریش ایجاد می شود.

در حالت کلی تمامی برش ها در چین طبیعی پوست پنهان می شوند. یک لایه عضلا به نام پلاتیسما و بافت همبند قرار دارد که به سمت بلا و عقب کشیده می شود تا صورت را سفت کند

بافت فشرده شده به استخوان پشت و جلوی گوش محکم می شود سپس برش ایجاد شده برروی پوست بخیه یا منگنه می شود و پوست اضافی آن برداشته می شود

بعضی از افراد هستند که همزمان با انجام لیفت صورت قصد انجام جراحی لیفت گردن را نیز دارند. رئند انجام جراحی به این شکل است که ابتدا جراح برش کوچکی را در زیر چانه ایجاد می کند و عضله پلاتیسما در امداد گردن بهم متصل می گردد.

تکنیک های جراحی ليفت صورت

SMAS ليفت صورت  

جراح پلاستیک به منظور انجام جراحی ليفت صورت با تکنیک SMAS یک بریدگی را در دو طرف صورت در خط رشد مو در اطراف گوش ها ایجاد می نماید

ایجاد شده و آن را بالا کشیده و محکم می نماید و سپس جراح شما پوست را به طرف گوش ها محکم کرده و هرگونه پوست اضافی را جدا می کند.. این بریدگی ، زیر لایه عمیق تر بافت سفت

اقدامات قبل از جراحی ليفت صورت

هنگامی که روز جراحی مشخص شد فهرست کاملی از آن چه که باید و نباید بخورید، چه داروهایی می توانید بخورید و  به طور کلی اقداماتی که باید قبل از جراحی انجام دهید

مراقبت های بعد از جراحی ليفت صورت

1.پیش از هر چیز باید متذکر شد که افراد بعد از جرای لیفت صورت ، نباید از ویزیت های مورد نیاز پس از عمل چشم پوشی کنند.

2.تورم بعد از جراحی لیفتینگ صورت ، یک اتفاق معمول است اما اقدامات لازم برای به حداقل رساندن این عوارض وجود دارد.

3.هنگام استراحت ، سر خود را با زاویه سی درجه بالا نگهدارید تا از تجمع مایعات و تورم جلوگیری کند. می توانید از بالش استفاده کنید. تورم معمولا در دو تا سه روز پس از عمل به حداکثر می رسد.

4.افزایش فعالیت حتی چرخاندن سرتان باعث افزایش جریان خون می شود و می تواند اثرات منفی داشته باشد.

5.از مصرف الکل ، دخانیات و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

6.از دمای شدید و قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

7.در دوران نقاهت خود ممکن است نتوانید گرما یا سرما را احساس کنید ، لذا استفاده از کمپرس در این دوران ؛ آسان است و در کاهش ورم و کبودی موثر است.

  1. محل برش جراحی را تمیز نگه دارید. از محلول آب صابون یا سرم نمکی استفاده کنید و به آرامی روی زخم های خود بمالید.

مزایای لیفت صورت با جراحی چیست؟

  1. یکی از مزایای اصلی بالا کشیدن پوست صورت این است که شما به وضوح حس می کنید که پوست شما تازه تر و شاداب تر می شود و پوست سفت تری خواهید داشت.
  2. با زیباتر شدن پوست صورت، شما اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و از داشتن چهره ای جوان و شاداب، بیشتر لذت می برید. به علاوه، لیفت کردن پوست صورت، مزایای زیر را دارد
  3. چروک های صورت شما به صورت کامل از بین می رود. حتی چروکهای موجود در اطراف پوست شما مانند نواحی گردن، زیر چانه و… نیز ناپدید می شوند.
  4. تاثیرات خورشید و باد روی پوست شما کمتر می شود.
  5. نتایج حاصل از عمل صورت دائمی است و صورت شما به حالت قبل بر نمی گردد.
  6. با انجام این عمل ، چهره شما حداقل 10 سال جوان تر می شود.
  7. زخمهای ناشی از برش قطعات پوست و انجام عمل جراحی لیفتینگ، به سختی قابل مشاهده است و به مرور زمان کاملا از بین می رود.

مشکلات و عوارض عمل لیفتینگ چیست؟

جراحی صورت و جراحی گردن باید توسط فردی انجام شود که در زمینه جراحی پلاستیک زیبایی، تجربه و تخصص دارد. تشخیص نوع پوست مراجعه کننده، ارزیابی دقیق قبل از عمل و آموزش نکات مهم بعد از عمل باعث می شود که عوارض عمل بسیار کمتر شود.
به غیر از تورم و کبودی احتمال ایجاد هماتوم و سرووم، آسیب عصبی و از دست دادن حالت ارتجاعی پوست وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، دستورالعمل های قبل از عمل باید به صورت دقیق اجرا شود مثلا قبل از جراحی، بیمار باید مصرف داروهایی که ممکن است سبب خونریزی شود را متوقف کند و باید چهار تا شش هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کند.