همه چیز در مورد فیلر لب و خط لبخند 1402

همه چیز در مورد فیلر

امروزه با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید در صورت نیاز، ظاهری بی عیب و‌ نقص داشته باشید. یکی از این روش‌های زیبایی استفاده از فیلرها برای اجزا صورت می‌باشد، در ادامه در خصوص فیلرها یا ژل‌ها توضیح خواهیم داد و همچنین در خصوص انواع تکنیک‌ها و مراقبت‌های بعد از تزریق این اقدام زیبایی توضیح خواهیم داد.
فیلر لب در واقع نوعی پرکننده پوست هست که به صورت تزریقی به صورت شما فرم و حجم مورد نیاز را می‌‌توان اضافه کرد. جنس فیلرهای لب از ماده هیالورونیک اسید مصنوعی تشکیل شده است. تزریق فیلر لب بسیار بی خطر و‌ با کمترین عوارضی انجام می‌شود پس جای نگرانی وجود ندارد.
یک واقعیتی که‌ وجود دارد و‌ می‌توان بیان کرد این هست که لزوم به تزریق این فیلرها و میزان مورد نیاز، باید حتما توسط پزشک متخصص تشخیص داده بشه و صرف به علاقه فرد برای هرگونه تغییری، نباید باعث انجام آن شود. ضمن اینکه برای اینگونه تغییرات ظاهری باید سطح توقع خود را معقولانه در نظر بگیرید و به پزشک خود اعتماد داشته باشید.

انجام فیلر از جمله فیلر لب می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از جمله:

۱-باز کردن چین‌و چروک‌های اطراف لب: براثر‌لبخند چین و چروک‌هایی در اطراف لب ظاهر می‌شود که با تزریق فیلر لب می‌تواند این آثار را به حداقل ممکن رساند.
۲- اصلاح فرم و افزایش حجم لب ها: در صورتی که لب‌های شما حجم کمی داشته باشد و یا به صورت نامتقارن باشد می‌توانید با تزریق میزان مناسب فیلر لب ظاهر زیباتری به صورت خود ببخشید.

نکته‌ای که وجود دارد این هست که با تزریق فیلر لب شما دیگر نیازی به انجام جراحی‌های تهاجمی از قبیل لیفت لب و یا پروتز نخواهید داشت. ضمن اینکه با رفع نواقص کوچک صورت شما اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت که به‌ افزایش کیفیت زندگی شما کمک شایانی خواهد کرد.
تعدادی تکنیک تخصصی برای انجام فیلر لب وجود دارد که همگی این‌ها در راستای ایجاد فرم لب به صورت طبیعی، متناسب و براساس قاعده‌ای مشخص( استاندارد)و تنها توسط پزشک متخصص باید انجام شود که ما به اختصار سه روش متداول را توضیح خواهیم‌ داد.

۱- تزریق ژل یا فیلر لب به صورت طبیعی یا کلاسیک:

در این روش با تزریق فیلر به طور یکسان و یکنواخت به نواحی از لب‌ها شما ظاهری طبیعی و نرمال را خواهید داشت و با استفاده از ماساژ در نواحی تزریق ، فیلر را در سطح لب پخش می‌کنند.

۲-تزریق ژل یا فیلر لب به روش روسی:

در این روش لب‌ها به نسبت تکنیک کلاسیک، فرمی پرتر خواهند داشت و بیشتر در قسمت مرکز لب‌ها حجم تزریق بیشتر خواهد بود. به طورکلی یک فرم عروسکی به لب‌ها می‌دهد.

۳- تزریق فیلر به منظور جوانسازی لب‌ها:

در این تکنیک برای شادابی و جوانسازی بیشتر لب‌ها به منظور باز شدن چروک‌های لب استفاده می‌شود. بنابراین لب‌ها پرتر شده و چروک های موجود باز شده و شکل شاداب‌تری به صورت شما داده و‌جوان تر به نظر خواهید رسید.

برای انجام هرگونه کار زیبایی آمادگی قبلی مورد نیاز هست، از جمله مشاوره با پزشک و تشخیص ایشان به لزوم انجام و تزریق فیلر لب ها.
به طور مثال اگر شما حساسیت و آلرژی خاصی دارید باید حتما پزشک خودتان را مطلع سازید تا خللی در انجام کار شما رخ ندهد.
سطح توقع خودتان را به میزان معقولی در نظر بگیرید، شکل ظاهری هرکس مختص به همان صورت است، شاید شما فرم لب شخصی را ببینید و مورد پسندتان قرار بگیرد ولی با بررسی ابعاد صورت و زوایای مختلف به تشخیص پزشک، امکان پیاده سازی آن بر روی صورت شما وجود نداشته باشد، پس اصرار بر چیزی که امکان ایجاد آن بر روی صورت شما وجود ندارد و به زیبایی شما کمکی نخواهد کرد، نداشته باشید.
در آخر بسته به میزان تحمل بدنی شما، پیش از تزریق فیلر، پزشک میتواند از بی حس کننده موضعی برای اینکه میزان جزیی درد ناشی از تزریق فیلر به لب‌های خود را تحمل کنید، استفاده نماید. پس از گذشت دقایقی لب‌های شما سر شده و شما دردی در این ناحیه حس نخواهید کردد. چنانچه به این مواد آلرژی یا حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع داده تا روش جایگزینی برای سر شدن ناحیه مورد نظر استفاده کند.
پس از تزریق ممکن است موارد زیر رخ دهد:
۱- به دلیل تزریق فیلر و ماساژ لب‌ها بلافاصله پس از تزریق ممکن است شما میزانی تورم و کبودی را داشته باشید که اتفاقی شایع و باعث دل نگرانی و استرس شما نباید باشد، چون کاملا طبیعی است و میزان آن در هر‌ فرد متفاوت است.
۲-پس از تزریق، دقایقی را در مطب تحت نظر پزشک منتظر بمانید تا از بروز هرگونه سرگیجه، افت فشار، خون ریزی تحت کنترل بوده و از بروز هرگونه اتفاق احتمالی جلوگیری شود.
۳- ممکن است به میزانی سرگیجه یا تهوع داشته باشید که این میزان حتی ممکن است رخ هم ندهد ولی با این‌حال در صورت تمایل می‌توانید شهصی به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید.
۴- بنا به تشخیص پزشک چند روز پس از تزریق شما‌ می‌بایست به پزشک مجددا مراجعه و تحت ویزیت قرار بگیرید تا چنانچه نیاز به ترمیم لب‌ها باشد، مجددا به میزان مورد نیاز تزریق انجام پذیرد.
یک سری فعالیت ها به بهبود سریع تر شما کمک شایانی خواهد کرد از جمله:
نوشیدن آب فراوان، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی ناشی از تزریق، عدم استفاده از هرگونه وسیله ارایشی از جمله رژلب و … بر روی لب‌ها تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، عدم استعمال دخانیات پس از ترریق فیلر و …
کلام آخر
تزریق فیلر لب یک تصمیم شخصی و باید با آگاهی کامل انجام شود. در انجام هرگونه تزریقی لطفا تنها از طریق پزشک متخصص و با در نظر گرفتن تمامی‌موارد از جمله استفاده از مواد با کیفیت، مطمین شوید. نکته حایز اهمیت این هست که سالن‌های زیبایی و افراد شاغل در حوزه آرایشی و‌ زیبایی، افراد مطمینی برای تزریق فیلر نیستند و هرگونه تزریقی باید در مطب و ‌در‌ محیط‌ کاملا استریل انجام شود.
چنانچه علاقمند به مشاوره رایگان با دکتر محمد امیر علیزاده، به عنوان متخصص زبده و‌ توانمند در حوزه جراحی فک و صورت، تزریق فیلر و … هستید می توانید از طریق واتس اپ و‌تلگرام اقدام نمایید.
دکتر محمد امیر علیزاده یکی از جراحان جوان و با تجربه، با تخصص در حوزه های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و ایمپلنت های دندانی، با انجام عمل‌های زیبایی موفق و متعدد در سال های اخیر در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند. ايشان با جديدترين روش‌های جراحی و با به روزترين تكنيك‌ها در كنار شما خواهند بود.
جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

 

چنانچه علاقمند به مشاوره رایگان با دکتر محمد امیر علیزاده، به عنوان متخصص زبده و توانمند در حوزه جراحی فک و‌صورت، تزریق فیلر و … هستید، می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام‌نمایید.

دکتر محمد امیر علیزاده یکی از جراحان جوان و با تجربه، با تخصص در حوزه های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و ایمپلنت های دندانی، با انجام عمل‌های زیبایی موفق و متعدد در سال های اخیر در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند. ايشان با جديدترين روش‌ها و با به روزترين تكنيك‌های جراحی در كنار شما خواهند بود.

جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *