چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟

برخی از افراد هستند که شرایط ایمپلنت را ندارند و کاندید ایمپلنت گذاری دندان نیست.

1. افرادی که هنوز به طور کامل رشد نکرده اند
یکی از بدترین کاندیداها برای این عمل سن پایین است. یعنی زمانی که استخوان فک هنوز در حال رشد است و بزرگ میشود. در این شرایط هیچگاه بیمار در شرایط ایمپلنت دندان نیست و نباید این عمل را انجام دهد. هر زمان که استخوان از رشد باز ایستاد میتوان این عمل را در نظر گرفت. همه افراد بالای ۱۸ سال در محدوده‌ی سن جراحی ایمپلنت قرار دارند. حتی افراد میانسال و پیر نیز در صورت داشتن سلامت کافی از جمله استحکام و تراکم مطلوب استخوان ها می توانند ایمپلنت انجام دهند.

۲.بارداری
اگرچه جراحی ایمپلنت دندان ایمن است، اما توصیه می شود تا بعد از بارداری خود اقدام به اینکار نکنید. از آنجا که طی مراحل ایمپلنت دندان نیاز است چندین بار تحت اشعه ایکس قرار بگیرید قطعا انجام چنین کاری نه به نفع شما است و نه جنین داخل شکم شما. زیرا علاوه بر اشعه باید دارو هم مصرف کنید که بسیار خطرناک است. بنابراین حتما صبر کنید تا دوره بارداری و شیردهی شما به پایان برسد.

۳. افرادی که دارای سابقه پرتو درمانی در نواحی سر و گردن هستند.

۴. افراد مبتلا به بروکسیسم یا همان دندان قروچه

۵. افراد مبتلا به بیماری های خاصی مانند دیابت، هموفیلی و بیماریهای بافت همبند.

۶. افرادی که از داروهای خاص استروئیدی و حاوی کورتون که سبب تضعیف سیستم ایمنی می شوند؛ استفاده می کنند‌.

۷. افرادی که دارای اعتیاد به الکل هستند.

در مطب دکتر محمد امیر علیزاده، متخصص جراحی فک و صورت شما می‌توانید از درمان ایمپلنت دندان با جدیدترین و بروز ترین متد های دنیا بهره‌مند شوید، در این مطب از بهترین مواد اولیه دندانپزشکی در کنار برندهای معتبر ایمپلنت و تجهیزات پیشرفته برای کاشت موفقیت آمیز استفاده می شود. شما می توانید برای هماهنگی وقت مشاوره و دریافت سایر اطلاعات تخصصی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *