چرا باید ایمپلنت کرد؟

در اینجا به دلايل انجام ايمپلنت دنداني میپردازیم:

همواره در حوزه پزشکی خصوصا دندان پزشکی به حفظ دندان‌های طبیعی حدالامکان و یا ترمیم دندان‌های آسیب دیده( پوسیده) تایید می‌گردد. ولی چنانچه به هر دليلی شما دندانی را از دست بدهيد، جای نگرانی وجود ندارد، چرا كه قابل جبران می‌باشد.
يكی از راه‌های جبران دندان از دست رفته، انجام ايمپلنت دندانی است كه طی جراحی يك پروتز دندانی توسط جراح در فك قرار می‌گيرد. ايمپلنت كاملا شبيه دندان خود فرد است و به صورت جايگزين دندان طبيعی می‌تواند براي عزيزان نقش ايفا كند.

ساختار ايمپلنت:

ايمپلنت از سه قطعه با عنوان فيكسچر يا پايه، تاج و اباتمنت تشكيل شده است. در فرآيند انجام جراحی ايمپلنت، ابتدا پايه بر روی استخوان فك نصب می‌شود و پس از آن بسته به شرایط هر فرد بین ۳ تا ۶ ماه بعد زمانی که پایه کاملا در استخوان فک محکم شد، تاج بر روی پایه قرار می‌گیرد.
به طورکلی دلایل متعددی برای از دست دادن دندان‌ها وجود دارد که میتوان به موارد ذیل اشاره داشت: بیماری‌های ژنتیکی که منجر به التهاب لثه می‌شود، ضربه و مصرف دخانیات.

اهمیت انجام ایمپلنت:

نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این هست که زمانی که فضای دندانی خالی بماند ممکن است الباقی دندان‌ها نیز درگیر جابه‌جایی در فک شوند، به شکل ساده تر پرنشدن فضای خالی دندان‌ها باعث حرکت الباقی دندان‌ها می‌شود که باعث دفرمه شدن بقیه دندان‌ها می‌گردد.

همانطور که در ابتدا بیان شد، تلاش دندان پزشک در این راستاست که شما به هر شکلی دندان طبیعی خود را داشته باشید و تا مرحله‌ای که بتوان با پرکردن یا عصب کشی به بقای دندان کمک کرد، مبادرت به انجام این امر می‌پردازند، ولی زمانی که دیگر نتوان دندان را به هر دلیلی حفظ کرد دیگر راهی باقی نمی‌ماند.

اگر جراح یا دندان‌پزشک از بهترین متریال هم استفاده نماید ولی بیماران مراقبت‌های بعد از انجام ایمپلنت را رعایت ننمایند، طول عمر ایمپلنت کاهش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است مخاطرات بعدی نیز برای شما در پی داشته باشد. اصول و مراقبت‌های نگهداری ایمپلنت سخت یا پیچیده نیست و در صورتی که به خوبی رعایت شود شما تا سالیان سال بدون هیچگونه مشکلی میتوانید از فواید داشتن دندان لذت ببرید.
از جمله مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: عدم استعمال هرگونه دخانیات، عدم مصرف مشروبات الکلی، رعایت نکات بهداشتی و تمیز نگهداشتن فضای دهان و‌ دندان‌ها، مصرف داروهای تجویز شده به موقع خصوصا آنتی بیوتیک‌ها.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت هم مشابه سایر خدمات پزشکی بسیار کار مهم و پراهمیتی است و باید به همان میزان برای بیمارانی که به دنبال انجام این کار هستند پراهمیت باشد تا بهترین پزشک و متخصص در این زمینه را پیدا و به آن اعتماد داشته باشند. حتما در مورد پزشکی که انتخاب می‌کنید، تحقیق کنید، مطمین شوید حتما پزشک مربوطه کیس‌های مشابه داشته باشد.

نکته بعدی اینکه از دست دادن دندان را حتما جدی بگیرید، علاوه بر اینکه زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سلامت شماهم به خطر می‌افتد.

دکتر محمد امیر علیزاده یکی از متخصصین به نام، توانمند و جوان با تخصص در زمینه جراحی‌های فک و صورت، کاشت ایمپلنت دندانی، جراحی پلاستیک بینی و… در تهران هستند که با به روز ترین متدهای جراحی و با انجام عمل‌های موفق و ‌متعدد بسیار در سال‌های اخیر در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره و تعيين وقت با دکتر علیزاده، می‌توانید از طريق واتس اپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *