منظور از پرزرویشن رینوپلاستی چیست ؟

یکی از تکنیک‌های کم تهاجم جراحي بينی که به منظور برطرف کردن ایرادات و نواقص بینی با کم ترین دستکاری ولی با تغییر بسیار مشهود در ظاهر بینی انجام می‌شود، پرزرویشن رینوپلاستی ( preservation rhinoplasty ) نام دارد. در‌روش‌ پرزرویشن ساختار طبیعی بینی تا جای ممکن حفظ شده و ایرادات بینی رفع می‌گردد. نکته مهم در این سبک از جراحی این هست که نتیجه این جراحی بسیار طبیعی و رضایت بخش خواهد بود.
همانطور که‌گفته شد هدف از استفاده از این تکنیک داشتن یک نتیجه جراحی بینی بسیار طبیعی است .

اغلب افراد شاغل و کسانی که ساعات زیادی را در بیرون از منزل سپری می میکنند همواره به دنبال این هستند که نوعی از عمل بینی را انجام دهند که عوارض بسیار کم و دوران نقاهت کمتری داشته باشد. برای این دست از افراد بهترین روش انجام عمل بینی به روش بسته است.

در واقع تمامی کیس‌های مراجعه کننده جهت جراحی بینی، مناسب استفاده از این تکنیک( بسته یا پرزرویشن) توسط جراح نیستند و روش پرزرویشن رینوپلاستی برای کسانی که از کجی تیغه بینی خود شکایت دارند، یا نوک بینی پهن و افتاده ای دارند و‌ یا از زاویه نیم رخ قوز و‌برآمدگی مشهودی دارند، میتوان گفت که تکنیک مناسبی است. در عوض برای کسانی که تصمیم به ترمیم بینی خود داشته و یا مشکلات و‌ناهنجاری‌های عدیده‌ای در بینی خود داشته باشند مناسب استفاده از این تکنیک نیستند .

در روش معمول جراحی بینی حفظ شکل بینی پس از جراحی، تحت تاثیر روند ترمیم بافتی قرار می­گیرد. در نتیجه علی­رغم اینکه شکل بینی در ماه های اول پس از جراحی مطلوب به نظر می‌رسد ممکن است پس از گذشت زمان به فرم و شکل دیگری تبدیل شود. در حالی که در روش پرزرویشن این تغییرات به شدت کاهش یافته و بعد از گذشت مدت زمان طولانی شکل اولیه خود را حفظ می‌کند.

ضمنا در روش پرزرویشن به دلیل عدم برش و تخریب دریچه‌های داخلی بینی، پس از جراحی از نظر عملکرد تنفسی دارای مزایای فراوان هستند.

توضیحات داده شده تنها برای آشنایی بیماران با این تکنیک جدید جراحی بینی بوده و تشخیص اینکه آیا استفاده از این روش برای کدام بیمار مناسب باشد قطعا به جراح و وضعیت و شرایطی که هر بیمار دارد، بستگی دارد پس حتما با یک جراح با سابقه و توانمند که نمونه جراحی‌های ایشان را بررسی می‌نمایید، در این خصوص مشاوره نمایید.

تکنیک پرزرویشن رینوپلاستی هم مانند دیگر‌ روش‌های جراحی مزایا و محدودیت های خود را داشته که از جمله مزایای این روش به کم تهاجمی بودن، طبیعی بودن نتیجه جراحی، تورم و دوران نقاهت کمتر می‌توان اشاره کرد. همچنین از جمله محدودیت‌های این تکنیک میتوان به اینکه روش پرزرویشن برای بیماران با پوست بینی ضخیم و بافت نرم و غضروفی مناسب نیست نیز اشاره داشت.

دکتر محمد امیر علیزاده یکی از جراح‌های متخصص، با سابقه و دارای بورد تخصصی جراحی دهان، فک و صورت می باشند.
ایشان جراحی‌های متعددی در زمینه فک، صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت، خصوصا استفاده از روش پرزرویشن در جراحی زیبایی بینی انجام داده اند. شما می‌توانید برای مشاهده نمونه جراحی های دکتر علیزاده کلیک کنید.
در صورت تمایل جهت تعیین وقت و مشاوره از دکتر محمد امیر علیزاده که از جراحان توانمند می‌باشند، از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *