آندربایت و افتادگی بینی خانم 25 ساله

آندربایت یک عارضه دندان‌پزشکی است که نه‌تنها اعتمادبه‌نفس شما را تضعیف می‌کند؛ بلکه کیفیت زندگی شما را نیز پایین می‌آورد. امکان درمان و اصلاح کامل آندربایت وجود دارد.

جلو بودن فک پایین یا آندربایت یکی از متداول ترین ناهنجاری های اسکلتی در ناحیه صورت می باشد، این ناهنجاری تاثیر زیادی روی زیبایی صورت داشته و بر روی اعتماد به نفس افراد موثر می باشد. جلو بودن فک پایین ظاهری خشن و مردانه تر به صورت می دهد و به همین دلیل برای صورت های ظریف و زنانه بسیار ناخوشایند است. در افرادی که فک پایین جلو قرار گرفته است، جویدن و گاز زدن مواد غذایی سخت و مشکل است.
این عارضه در ظاهر و عملکرد جویدن و صحبت کردن افراد تاثیر منفی میگذارد. میزان و شدت این عارضه متفاوت بوده حتی بعضا این میزان در بعضی افراد بسیار ناچیز می‌باشد اما در برخی موارد بسیار شدید بوده و به درمان و اصلاح نیاز دارد.

از اصلی‌ترین علائم این عارضه می‌توان به موارد احساس درد، سختی در گاز گرفتن و جویدن، مشکل در صحبت‌کردن، بوی بد دهان شدید، تنفس از دهان و … اشاره کرد.
همچنین عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز این بیماری شوند از جمله :ژنتیک، آسیب‌دیدگی و ضربه به فک، رشد غیر‌طبیعی فک و … .

در صورتی که عارضه آندربایت در دوران کودکی درمان شود، بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت چرا که در این دوران راحت‌تر می‌توان فک را حرکت داد و تنظیم نمود. در دوران بزرگسالی روند درمان سخت تر و مدت‌زمان آن نیز طولانی تر می باشد. با تمام این موارد می توان گفت که هیچ‌وقت برای شروع درمان دیر نیست. زمانی که مشکلات ناحیه فک به طور کامل رفع و اصلاح شود متوجه تغییرات قابل توجهی در حالت چهره خود خواهید شد و علاوه بر این به دلیل کاهش فشار وارده بر فک، درد شما نیز برطرف می‌شود. در صورتی که آندربایت به کمک دیگر روش‌ها درمان نشد باید از جراحی فک بالا یا پایین استفاده ‌شود. در طول این جراحی بخش‌های از استخوان فک برداشته می‌شود تا بتوان فک پایین را به سمت عقب کشید.
دوران نقاهت این جراحی بین ۱۲ تا ۱۶ هفته می باشد.

توصیه ما به شما این هست، درصورتی‌که به آندربایت دچار هستید هر‌چه سریع‌تر به دکتر امیر علیزاده مراجعه نمایید تا شاهد تغییرات اساسی خود باشید.

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید بیمار ما که خانمی ۲۵ ساله هستند، علاوه بر عارضه آندربایت دارای بینی افتاده ای بودن که ظاهری ناخوشایند را در چهره ایشان ایجاد کرده بود،
افتاده بودن بینی علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن شکل ظاهری، می تواند تاثیرات منفی بر روی عملکرد بینی نیز بر جای گذارد. در افتادگی بینی ، نوک این اندام به سمت پایین متمایل شده و تعادل صورت را بهم می زند. عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، عدم وجود غضروف کافی برای پشتیبانی از نوک بینی ، ضعیف بودن استحکام استخوانی بینی ، کشیدگی عضلات بینی به طرف نوک بینی ، وارد آمدن ضربه یا سایر آسیب دیدگی ها در بینی و برخی فاکتورهای دیگر ، می تواند باعث این عارضه شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به افتادگی بینی می شود داشتن بینی گوشتی با پوست ضخیم است. با گذشت زمان و افزایش سن کسانی که دارای بینی های گوشتی هستند ، افتادگی در نوک بینی در این افراد بیشتر شایع هست.
ما برای بیمار عزیزمان همانطور که مشاهده میفرمایید با جراحی همزمان، عارضه آندربایت یا جلو بودن فك پايين و همچنین جراحی بینی به روش پرزرویشن را انجام دادیم.

دکتر محمد امیر علیزاده یکی از بهترین جراحان و‌ متخصصین توانمند و دارای سبک در‌حوزه های جراحی فک و‌صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت هستند.
دکتر علیزاده جهت ارائه خدمات زیبایی به شما عزیزان همواره همراه شما هستند. ایشان بعد از بررسی موارد ، بهترین راهنمایی و پیشنهاد را به شما ارايه می دهند.
شما می توانید برای تعیین وقت و مشاوره از طریق واتس اپ و‌ تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر