جراحی بینی خانم 19 ساله

‎بینی گوشتی دارای ساختمان استخوانی غضروفی ضعیف با پوست ضخیم و دارای غدد چربی متعدد است. پوست بینی گوشتی به دو دسته بینی با پوست معمولی و بینی با پوست ضخیم تقسیم‌بندی‌ می‌شود. جراحی بینی گوشتی به‌دلیل جنس پوست آن، کمی‌ دشوارتر و فنی‌تر از جراحی بینی استخوانی است.
‎پوست بینی فوق‌العاده ضخیم، به عنوان یک چالش بزرگ در جراحی بینی مطرح است که باعث شده برخی پزشکان از جراحی این نوع پوست خودداری کنند. 
‎ اولین نگرانی و دغدغه ای که از سوی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند معمولا مطرح   می شود این است که آیا پس از عمل بینی گوشتی و با گذر زمان، بینی حالت خود را حفظ می‌کند یا امکان بازگشت به شکل سابق وجود دارد؟
‎در گذشته امکان وجود داشت که این اتفاق رخ دهد یعنی بینی گوشتی پس از گذشت زمان به حالت قبل از عمل باز گردد ، اما امروزه با روش‌های جدیدی که برای این عمل انجام می‌شود، ریسک آن به کمترین حد ممکن رسیده است.  بینی های گوشتی، غضروف و استخوان بندی ضعیف تری دارند. امکان این که پس از گذشت مدتی از جراحی، سر بینی به سمت پایین متمایل شود، وجود دارد. البته در صورتی که شکل دلخواه بینی و نتیجه مورد نظر پس از عمل جراحی حاصل شده باشد، تا شش ماه پس از جراحی بینی گوشتی، دیگر تغییر عمده ای در بینی رخ نخواهد داد و به همان شکل باقی می ماند.
‎بعد از جراحی بینی، بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی دارای تورم بیشتر و نیازمند دوران نقاهت طولانی‌تری هستند. در نتیجه بهبودی و درمان دیرتر انجام می‌‌گیرد.  
‎افتادگی بینی زمانی رخ می دهد که نوک بینی پایین تر از پشت بینی باشد، در این حالت تعادل صورت از حالت عادی خارج شده و باعث می شود چهره فرد نازیبا شود، تنفس فرد را نیز دچار مشکل می کند.
‎عوامل مختلفی از قبیل عوامل ژنتیکی، ضعیف بودن استحکام استخوانی بینی، کشیدگی عضلات بینی به طرف نوک بینی، وارد آمدن ضربه یا سایر آسیب دیدگی ها و … می تواند باعث این عارضه شود. همچنین با افزایش سن کسانی که دارای بینی گوشتی و افتاده هستند، میزان افتادگی در نوک بینی آنها بیشتر خواهد شد.
‎تصویر بالا مربوط به بیمار خانم ۱۹ ساله  ای هست که با شکایت از مشکل گوشتی و افتاده بودن بینی خود  به ما مراجعه کردند. برای ایشان اجرای راینوپلاستی نیمه فانتزی به روش پرزرویشن انجام شد.
‎دکتر محمدامیر علیزاده از متخصصین جوان، توانمند، دارای سبک در حوزه های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت هستند، در صورت تمایل برای تعیین وقت و مشاوره می توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.
‎با ما زیبایی و شادابی بیشتر را تجربه کنید.

تصاویر قبل و بعد از عمل

Before After
Before After

گالری تصاویر