جراحی بینی خانم 29 ساله

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید بیمار خانم ٢٩ ساله‌ ای با شکایت از وجود اختلال در تنفس و انحراف بینی و درخواست رفع افتادگی در نوک بینی ایشان به ما مراجعه کردند. دلایل بسیاری می‌تواند منجر به اختلال در تنفس شود که فرد را مجبور به جراحی و عمل بینی می‌کند، از جمله انحراف بینی ، پولیپ بینی و بزرگ شدن شاخک‌های بینی. این موارد اگر با درمان‌های دارویی درمان نشوند نیاز به جراحی بینی دارند. یکی از عللی که می‌تواند فرد را مجبور به انجام عمل بینی کند، انحراف داخلی یا خارجی تیغه بینی است.
اگر فرد بخواهد هم‌زمان با عمل انحراف بینی، عمل زیبایی نیز انجام دهد، امکان پذیر است، چراکه این دو عمل باهم و به‌صورت هم‌زمان قابل انجام می‌باشد.

هدف از جراحی بینی تنها به دست آوردن ظاهری زیباتر و برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی نیست. این جراحی در بسیاری از موارد با اهداف درمانی و رفع مشکلاتی همچون کج بودن تیغه میانی بینی که موجب بروز مشکلات بسیاری برای افراد می‌گردد به کار گرفته و با نام جراحی انحراف بینی شناخته می‌شود. تیغه میانی بینی که در اصطلاح به آن سپتوم گفته می‌شود همان دیواره نازکی است که میان دو سوراخ بینی قرار گرفته و آن ها را از یکدیگر جدا می کند. کج شدن سپتوم در برخی از افراد ممکن است مشکلات فراوانی از جمله مشکلات تنفسی ایجاد نماید و باعث گرفتگی بینی شود. در بیشتر موارد دلیل کج بودن تیغه بینی، ژنتیک و وراثت می‌باشد. اما وارد شدن ضربه در بزرگسالی و جنینی نیز می‌تواند منجر به بروز این عارضه شود.
یکی دیگر از عارضه‌هایی که بیمارمان با آن مواجه هست افتادگی بینی است. افتادگی بینی زمانی رخ می‌دهد که نوک بینی پایین تر از پشت بینی باشد، در این حالت تعادل صورت از حالت عادی خارج شده و باعث می‌شود چهره فرد نازیبا شود.
عوامل مختلفی از قبیل عوامل ژنتیکی، ضعیف بودن استحکام استخوانی بینی، کشیدگی عضلات بینی به طرف نوک بینی، وارد آمدن ضربه یا سایر آسیب دیدگی ها و … می تواند باعث این عارضه شود. همچنین با افزایش سن کسانی که دارای بینی گوشتی و افتاده هستند، میزان افتادگی در نوک بینی آنها بیشتر خواهد شد.

باتمام این موارد ما برای رفع مشکلات بیمار عزیزمان که از انحراف بینی ، اختلال در تنفس و افتادگی در نوک بینی رنج می بردن، جراحی سپتوراینوپلاستی به روش پرزرویشن را انجام دادیم.
شما هم در صورت تمایل برای تعیین وقت و مشاوره از دکتر محمد امیر علیزاده که از جراحان بنام و توانمند در حوزه های فک و صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت هستند می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر