جراحی بینی خانم 19 ساله

‎بینی گوشتی دارای ساختمان استخوانی غضروفی ضعیف با پوست ضخیم و دارای غدد چربی متعدد است. پوست بینی گوشتی به دو دسته بینی با پوست معمولی و بینی با پوست ضخیم تقسیم‌بندی‌ می‌شود. جراحی بینی گوشتی به‌دلیل جنس پوست آن، کمی‌ دشوارتر و فنی‌تر از جراحی بینی استخوانی است.
‎پوست بینی فوق‌العاده ضخیم، به عنوان یک چالش بزرگ در جراحی بینی مطرح است که باعث شده برخی پزشکان از جراحی این نوع پوست خودداری کنند. 
‎ اولین نگرانی و دغدغه ای که از سوی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند معمولا مطرح می شود این است که آیا پس از عمل بینی گوشتی و با گذر زمان، بینی حالت خود را حفظ می‌کند یا امکان بازگشت به شکل سابق وجود دارد؟
‎در گذشته امکان وجود داشت که این اتفاق رخ دهد یعنی بینی گوشتی پس از گذشت زمان به حالت قبل از عمل باز گردد، اما امروزه با روش‌های جدیدی که برای این عمل انجام می‌شود، ریسک آن به کمترین حد ممکن رسیده است.  بینی های گوشتی، غضروف و استخوان بندی ضعیف تری دارند. امکان این که پس از گذشت مدتی از جراحی، سر بینی به سمت پایین متمایل شود، وجود دارد. البته در صورتی که شکل دلخواه بینی و نتیجه مورد نظر پس از عمل جراحی حاصل شده باشد، تا شش ماه پس از جراحی بینی گوشتی، دیگر تغییر عمده ای در بینی رخ نخواهد داد و به همان شکل باقی می ماند.
‎بعد از جراحی بینی، بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی دارای تورم بیشتر و نیازمند دوران نقاهت طولانی‌تری هستند. در نتیجه بهبودی و درمان دیرتر انجام می‌‌گیرد.  
‎افتادگی بینی زمانی رخ می دهد که نوک بینی پایین تر از پشت بینی باشد، در این حالت تعادل صورت از حالت عادی خارج شده و باعث می شود چهره فرد نازیبا شود، تنفس فرد را نیز دچار مشکل می کند.
‎عوامل مختلفی از قبیل عوامل ژنتیکی، ضعیف بودن استحکام استخوانی بینی، کشیدگی عضلات بینی به طرف نوک بینی، وارد آمدن ضربه یا سایر آسیب دیدگی ها و … می تواند باعث این عارضه شود. همچنین با افزایش سن کسانی که دارای بینی گوشتی و افتاده هستند، میزان افتادگی در نوک بینی آنها بیشتر خواهد شد.
‎تصویر بالا مربوط به بیمار خانم ۱۹ ساله  ای هست که با شکایت از مشکل گوشتی و افتاده بودن بینی خود  به ما مراجعه کردند. برای ایشان اجرای راینوپلاستی نیمه فانتزی به روش پرزرویشن انجام شد.
دکتر محمدامیر علیزاده از متخصصین جوان، توانمند، دارای سبک در حوزه های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت هستند، در صورت تمایل برای تعیین وقت و مشاوره می توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.
‎با ما زیبایی و شادابی بیشتر را تجربه کنید.

گالری تصاویر