جراحی بینی جوان 30ساله

‎بيمار جواني ٣٠ ساله‌اي هستند که از سه مشکل انحراف، افتادگی و مشکل تنفسی در ناحیه بینی رنج می‌برند. زمانی که انحراف بینی بیمار شدید باشد، ممکن است راه هوایی یک سمت بسته و نفس کشیدن مشکل باشد. انحراف بینی می‌تواند منجر به خشك شدن جریان هوایی در بینی و در‌ نتیجه پوسته پوسته شدن و خونریزی بینی در برخی افراد شود.
‎انسداد بینی ممکن است به علت انحراف و یا تورم بافت بینی و یا هر دو باشد. در اين حالت درمان دارویی انسداد، به منظور كاهش گرفتگی بینی که منجر به باز شدن راه هوایی می‌گردد، انجام می‌شود. نكته اي كه در خصوص درمان انحراف بینی حائز اهميت است اين هست كه جراحی براي رفع اين مشكل الزامی است.
‎اولین مرحله درمان انحراف بینی، درمان به وسيله دارو است. اگر درمان دارویی موفق نباشد، عمل جراحی با نام سپتوپلاستی برای درمان کجی سپتوم و رفع مشکل تنفسی توصیه می‌شود.
‎در طول جراحی، جراح برش کوچکی در سپتوم بینی ایجاد می‌کند و استخوان و غضروف اضافی که تنفس را دچار مشکل می‌کند را بر می‌دارد. بعضی اوقات عمل زیبایی بینی به همراه سپتوپلاستی برای بهبود ظاهر بینی فرد انجام می‌شود. این نوع جراحی سپتورینوپلاستی نام دارد. سپتوپلاستی همچنین می‌تواند به همراه عمل سینوس نیز انجام شود.
‎اگر انحراف بینی شدید و در نتیجه آن گرفتگی بینی رخ دهد، می‌تواند منجر به عوارض، احساس گرفتگي و مشكل در تنفس از دهان، خشكي دهان ، خواب ناراحت به دليل عدم توانايي در تنفس راحت در طول خواب در شب شود .
‎عمدتا افرادی که توسط پزشک توصیه به انجام اين جراحي می‌شوند، از ناحیه بینی و در انجام تنفس دچار مشکل بوده و کمتر به دلیل زیبایی و ظاهر این کار را انجام می‌دهند. اگر بینی شما به دلیل انحراف تیغۀ بینی مسدود شده باشد، تنها با انجام این عمل می‌توانید مشکل را حل و انحراف تیغۀ بینی را برطرف کنید.
‎چنانچه شما هم از این عارضه رنج می‌برید، می‌توانید جهت دریافت وقت مشاوره رایگان با دکتر محمد امیرعلیزاده، که از متخصصین زبده در حوزه­های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی با جدیدترین متدهای جراحی برای ارایه خدمات زیبایی می­باشند، از طریق شماره­های واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر