آیا استفاده از ایمپلنت برای بیماران مفید است یا خیر؟

شاید اگر قبلا اسم ایمپلنت به گوشمان می‌خورد برای ما مفهوم غریبی داشت، ولی امروزه دیگر بر هیچ کس فواید ایمپلنت‌ها پوشیده نیست. علی الخصوص ایمپلنت‌های دندانی که امروزه به منظور حفظ زیبایی دهان و دندان جدای از فوایدی که بر سلامت دهان و دندان دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ایمپلنت‌ها امروزه جایگزین بسیار خوبی برای دندان‌های از دست رفته شما هستند که به صورت بسیار طبیعی و مطمین می‌توانند نقش بسیار خوبی را به عنوان جایگزین دندان‌ها ایفا کنند.

آیا استفاده از ایمپلنت برای بیماران مفید است یا خیر؟
قطعا به عنوان یک متخصص، همواره برای بیمارانی که به هردلیلی از قبیل تصادف، وارد شدن ضربه یا به هردلیلی، چنانچه دندان یا دندان‌های خود را از دست داده باشند، توصیه دارم که حتما هرچه سریع‌تر به فکر جایگزین کردن ایمپلنت و پر کردن فضای خالی ایجاد شده در ناحیه فک و لثه بیماران باشید.
استفاده از ایمپلنت یکی از متدهای درمانی بسیار مطمین با ماندگاری بالاست. به دلیل اینکه متریال ایمپلنت با بدن انسان قابلیت سازگار شدن را دارد و خطری برای بیماران ایجاد نخواهد کرد.

*عوارض خالی ماندن فضای دندان از دست رفته بر فک و لثه*
با از دست دادن دندان و بالطبع آن خالی ماندن فضای دندان، مشکلات بسیاری برای فک و لثه شما ایجاد خواهد شد، می‌توان گفت کوچکترین عارضه‌ای که ایجاد خواهد شد، فقط از بین رفتن زیبایی دندان های شماست و به مرور زمان شما با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. از قبیل، مشکل در تکلم و صحبت کردن، عدم توانایی در جویدن به درستی غذا. با از دست دادن تنها یک دندان شما در جویدن غذا به مشکل برخواهید خورد، حال اگر تعداد دندان‌های از دست رفته بیش از یک دندان باشد، شما حتی ممکن است در تکلم و صحبت کردن هم مشکل پیدا کنید.
شما با عدم توانایی در جویدن غذا به درستی، ممکن است مشکلات گوارشی هم پیدا کنید چون نمی‌توانید غذا را به درستی هضم‌کنید.

با از دست دادن دندان‌ها، فضای خالی که ایجاد می‌گردد حتی می‌تواند باعث به هم ریختگی و کج شدن دندان‌ها نیز شود. چون فضای خالی ایجاد شده باعث فشار به الباقی دندان ها و حرکت آنها نیز می‌شود. با بهم ریختگی دندان‌ها شما یک هزینه دیگری نیز ممکن است متحمل شوید برای انجام ارتودنسی.

مهم ترین و بدترین عارضه‌ای که با از دست دادن دندان‌ها و خالی ماندن فضای دندان از دست داده شده در فک و لثه به وجود می‌آید، تحلیل استخوان این ناحیه می‌باشد.

*مراحل کاشت ایمپلنت*
از زمانی که دندان پزشک شما تشخیص کاشت ایمپلنت برای شما دهد، یک بازه چندماهه پیش روی درمان شماست. البته برای هر شخص این بازه می‌تواند متفاوت باشد ولی عموما پس از نصب پایه در فک، بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد که پایه به استخوان فک بیمار اصطلاحا فیکس یا جوش بخورد. پس از گذشت این بازه، زمان نصب تاج ایمپلنت است.
موضوعی که در اینجا برای شما عزیزان مطرح می‌کنیم این هست که برای انجام ایمپلنت یک سری آمادگی‌های قبلی مورد نیاز هست از قبیل اینکه شما باید لثه سالم و سلامتی داشته باشید، بافت استخوانی با تراکم بالایی داشته باشید و تمامی مراحل نگهداری و رعایت‌های لازم را انجام بدهید. نداشتن هریک از شرایط یا انجام ندادن مراقبت‌های لازم در طول درمان ممکن است باعث ایجاد خلل در طول درمان شما شود. در صورتی که شما مراقب‌های لازم را انجام دهید، طول عمر ایمپلنت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
یک سری از بیماران را ما کاندید انجام ایمپلنت نمیدانیم، مثل خانم‌های باردار، مبتلایان به بیماری‌های انعقادی مثل بیماری هموفیلی، کسانی که استعمال دخانیات دارند یا دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر هستند، بیماران دیابتی و … .
در انتها باید به این نکته به عنوان جمع بندی اشاره داشت که چنانچه در بین دندان‌های خود، دندانی از دست رفته دارید، بدون از دست دادن زمان حتما به یک پزشک متخصص و توانمند مراجعه کنید و سریعا برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید. از دست دادن زمان برای بیماران بسیار مضر بوده و ممکن است به مرور زمان لثه دچار تحلیل شده و روش‌های سخت‌تر و پرهزینه‌تری را به شما تحمیل کند.
بهتر است برای کاشت ایمپلنت به یک پزشک‌متخصص در زمینه فک و صورت مراجعه کنید، دکتر محمد امیر علیزاده به عنوان یکی از متخصصین زبده در این زمینه همواره همراه شما خواهند بود. ایشان با تخصص در زمینه جراحی فک و صورت، ایمپلنت‌های دندانی، پلاستیک بینی و … می‌توانند بهترین و به روزترین روش‌های درمانی را برای شما عزیزان انجام دهند.
چنانچه علاقمند به مشاوره رایگان با دکتر محمد امیر علیزاده هستید، می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام اقدام‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *