جراحی فک خانم ۲۲ ساله‌

يكی از مشکلاتی كه در ناحيه دهان و دندان می‌تواند رخ دهد و شايع هم هست، مشكل انحراف فک نام دارد. این عارضه با توجه به اينكه در چهره فرد مشكلاتی ايجاد می‌کند، منجر به كاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود ضمن اينكه در نحوه كاركرد و عملكرد دهان و دندان‌ها تاثير گذار خواهد بود كه منجر به اذيت بيماران خواهد شد.
اين عارضه در ناحيه هر دو فك ممكن است بروز كند كه بر اساس آن، بيمار در باز و بسته كردن دهان و روی هم قرار دادن دندان‌ها و اختلال در گفتار دچار مشكل می‌گردد. برای بسياری از بيماران اين اختلال عموما در فك پايين بروز می‌كند.
عملكرد فك زمانی به درستی انجام می‌شود كه تمامی اجزا مرتبطت با آن از جمله ماهيچه ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها باهم هماهنگ باشند. هريك از اين اجزا دچار اختلال شود فك از عملكرد طبيعی خود خارج می‌گردد.
عوامل مختلفی می‌تواند منجر به اين عارضه شود از جمله اختلالات مادرزادی، ضعف در عضلات صورت و يا آسيب ديدگی فك
موضوع مهم ديگه درمان اين اختلال است، به آيتم‌های متفاوتی ارتباط دارد مهم ترين آن زمان تشخيص آن است و مورد بعدی زمانی است كه درمان آغاز می‌شود.
هرچه در سنين كودكی انحراف فك تشخيص داده شود می‌توان با استفاده از ارتودنسی اقدام به درمان نمود.
در مقابل چنانچه در سنين بالاتر و پس از بلوغ اقدامات درمانی اغاز شود، در كنار ارتودنسی ممكن است نياز به جراحی فك داشته باشيم.
همانطور كه در تصوير مشاهده می‌كنيد بیمار خانم ۲۲ ساله‌ای هستند كه با شکایت انحراف فک و اختلال در جویدن، بلع و عدم قرار گیری دندان‌ها روی هم مراجعه کردند. بیمار بعد از انجام یک دوره ۱/۵ ساله ارتودنسی و آماده شدن جهت جراحی، برای ايشان جراحی دو فک به همراه جراحی چانه را انجام داديم.
دکتر محمد امير علیزاده، از متخصصین جوان و توانمند در حوزه­‌های جراحی فک و صورت و پلاستیک بینی هستند که با جدیدترین متدها در این حوزه‌ها برای گروه‌های مختلف سنی، می‌توانند به شما عزيزان ارایه خدمات زیبایی داشته باشند، در صورت تمایل می‌توانید از طریق شماره­ های واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر