جراحی فک آقای ۲۰ ساله

داشتن یک لبخند زیبا نیازمند هماهنگی تمامی اجزای صورت است. یکی از این اجزا که نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت دارند، فک ها هستند.

فک نرمال به طور کلی فکی است که در آن دندان آسیای فک بالا و پایین در وضعیت مناسب در هم فرو رفته باشند.

رشد فک در سنین ١٨ تا ٢٥ سالگی ادامه داشته و پس از این سن متوقف می‌شود. چنانچه فرد دچار مشکلات فکی باشد بهترین سن در همین محدوده سنی است تا عمل جراحی فک بر روی ایشان صورت گیرد.

در این جراحی تمامی مشکلات آرواره‌ها، دندان‌ها و همچنین وجود بی‌نظمی اسکلتی، توسط جراح فک و صورت قابل اصلاح می‌باشد.

پس از رفع این مشکلات طی عمل جراحی، بیمار شاهد تغییرات قابل توجهی در چهره، نحوه صحبت کردن، راحتی در جویدن و نفس کشیدن خواهد بود.

پس می‌‌توان گفت که جراحی فک تنها برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد فک‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه به زیباتر شدن چهره شما هم کمک می‌کند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بیمار اقای ۲۰ ساله‌ای هستند که با شکایت جلو بودن فک پایین و عقب بودن فک بالا به ما مراجعه داشتند. برای ایشان جراحی جلو بردن فک بالا و عقب بردن فک پایین انجام شد. شما می‌توانید تغییرات در فرم لبها، بینی و موقعیت فکهای بیمار را مشاهده کنید.

پس جراحی فک می‌‌توانید باعث تغییر فرم بینی بیمار نیز شود اما لزوما پس از جراحی ارتوگناتیک فرم و شکل بینی تغییر نمی‌کند. پس به طور کلی می‌توان به این نتیجه رسید که پس از جراحی امکان تغییر موقعیت بینی نسبت به فک بالایی به میزان کمی ممکن است رخ دهد.

عزیزان باید توجه داشته باشند که پس از جراحی فک، صورت متورم می‌شود و این تورم فک تا حدود 4 ماه پس از جراحی نیز از بین نرفته و وجود خواهد داشت.

پس نمی توان بلافاصله پس از عمل فرم نهایی چهره را تشخیص داد و تا زمان از بین رفتن این تورم، فرم صورت و موقعیت بینی تغییر خواهد کرد.

دکتر محمد امیر علیزاده به عنوان یکی از جراحان جوان و با تجربه، با تخصص در حوزه‌های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و ایمپلنت‌های دندانی، با انجام عمل‌های زیبایی موفق و متعدد در سال های اخیر در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند.در صورتی که از این عارضه‌ها رنج می‌برید و یا علاقمند به دریافت مشاوره و تعیین وقت با دکتر علیزاده هستید، می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.

 جهت مشاهده نمونه جراحی‌های بیشتر کلیک کنید.

گالری تصاویر