ارتوسرجری خانم ٢٢ ساله‌

جلو بودن فک پایین یا آندربایت یکی از متداول‌ترین ناهنجاری‌های اسکلتی در ناحیه فک و صورت می‌باشد، این ناهنجاری تاثیر زیادی روی زیبایی صورت داشته و بر روی اعتماد به نفس افراد موثر می‌باشد.
این عارضه می‌تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله آسیب‌دیدگی و ضربه به فک، رشد غیر‌طبیعی فک و به ویژه ژنتیک و وراثت باشد و براساس شدت ناهنجاری، روش درمان می‌تواند از ارتودنسی تا ارتوسرجری (ارتودنسی و جراحی فک) تغییر کند.
در افراد با این ناهنجاری، جویدن و گاز زدن مواد غذایی سخت و مشکل است.

این عارضه در ظاهر و عملکرد جویدن و صحبت کردن افراد تاثیر منفی گذاشته و حتی بعضا این میزان در بعضی افراد بسیار ناچیز می‌باشد اما در برخی موارد بسیار شدید بوده و به درمان و اصلاح نیاز دارد.

از اصلی‌ترین علائم این عارضه می‌توان به موارد احساس درد، سختی در گاز گرفتن و جویدن، مشکل در صحبت‌کردن، بوی بد دهان، تنفس از دهان و … اشاره کرد.

در حالت جلو بودن فک پایین، دندان‌های فک پایین از دندان‌های فک بالا جلوتر قرار می‌گیرد و و گاهاً این ناهنجاری را با نام عقب بودن فک بالا نیز می‌شناسند.

نکته مهم این هست که در صورتی که عارضه آندربایت در دوران کودکی شناسایی و درمان شود، بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت چرا که در این دوران راحت‌تر می‌توان فک را حرکت داد و تنظیم نمود.

در دوران بزرگسالی روند درمان سخت‌تر و مدت‌زمان آن نیز طولانی تر می‌باشد. همانطور که در تصویر قابل مشاهده هست، زمانی که مشکلات ناحیه فک به طور کامل رفع و اصلاح شود متوجه تغییرات قابل توجهی در حالت چهره خود خواهید شد و علاوه بر این به دلیل کاهش فشار وارده بر فک، درد شما نیز برطرف می‌شود.
در تصویر نتیجه جراحی بیمار عزیزمان خانم ٢٢ ساله‌ای که با شكایت از ناهنجاری جلو بودن فك پایین و اختلال در تكلم به ما مراجعه داشتند را مشاهده می‌نمایید که برای ایشان جراحی ارتوسرجری دو فك، جلو آوردن فك بالا و عقب بردن فك پایین را انجام دادیم.
چنانچه شما هم از این ناهنجاری و عارضه رنج می‌برید، می‌توانید از طریق واتس اپ و تلگرام از دکتر محمد امیر علیزاده که یکی از بهترین جراحان و‌ متخصصین توانمند و دارای سبک در‌حوزه های جراحی فک و‌صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت هستند، جهت تعیین وقت و مشاوره اقدام نمایید.

دکتر علیزاده جهت ارائه خدمات زیبایی به شما عزیزان همواره همراه شما هستند. ایشان بعد از بررسی موارد، بهترین راهنمایی و پیشنهاد را به شما ارایه خواهند داد.

گالری تصاویر