اقدامات لازم بعد از جراحی پلک :

 

۱-بطور معمول بعد از انجام عمل زیبایی پلک کمی تورم و کبودی بر روی صورت مشاهده می شود؛ که ممکن است به مدت دو تا چهار هفته بهبودی آنها طول بکشد. بعد از گذشت این زمان، ورم و کبودی کاهش پیدا کرده و آثاری از کبودی باقی نمی ماند. بیمار می تواند پس از گذشت چند روز مجددا فعالیت های روزمره معمول خود را با مراقبت های لازم شروع کند.

۲- بخیه های محل جراحی پلک معمولا بین روز ٤ تا ٧ برداشته می شود. در برخی از جراحی ها، مانند جراحی زیبایی پلک که اغلب با بی حسی است و نیاز به بستری ندارند، فرد بعد از گذشت چند روز، از نظر جسمانی آمادگی های لازم را برای بازگشت به محل کار خود دارد.

۳-سعی کنید به مدت ٤ هفته از انجام فعالیت های ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

۴-بعد از کشیدن بخیه میتوانید از لوسیون و پماد های ترمیم کننده که دکتر امیر علیزاده به شما پیشنهاد میکند، درجهت کمرنگ شدن رد بخیه ناشی از جراحی پلک استفاده کنید.

۵-برای کاهش تورم و جلوگیری از خونریزی می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.

۶-تاری مختصر دید بعد از جراحی طبیعی میباشد، به منظور کاهش این حالت میتوانید از قطره های تجویز شده توسط دکتر علیزاده استفاده کنید.

۷-در چند روز اول بعد از ترخیص از غذاهای سبک و نرم و آبکی استفاده کنید تا به عضلات صورت فشار وارد نشود. سعی کنید در رژیم غذاییتان آب میوه و سبزیجات بگنجانید تا کم آبی بدنتان جبران شود.

۸-سعی کنید برای دو روز سر خود را نسبت به اندام بدن خود بالاتر نگه دارید که در این صورت می توانید از دو بالشش کمک بگیرید؛ این مسئله در جهت کاهش تورم پلک ها بسیار اهمیت دارد.

۹-دردهای اندکی بعد از جراحی پلک وجود دارد، این درد با مصرف مسکن های تجویزشده قابل کنترل میباشد.

۱۰- دو روز بعد از جراحی پلک میتوانید صورتتان را بشویید و خیس شدن محل بخیه بلامانع است. سعی کنید قبل از این مدت محل جراحی پلک خیس نشود زیرا میتواند باعث بروز عفونت بشود.

۱۱- انجام هر گونه فعالیت که سبب خشکی چشم می گردد در هفته اول پس از جراحی ممنوع می باشد، سعی کنید کمتر از گوشی تلفن استفاده کنید.

۱۲-در صورتی که از لنز استفاده می کردید، تا مدتی استفاده از لنز را کنار گذاشته و تنها از عینک استفاده کنید.

۱۳-چشم های خود را دستکاری نکنید و از مالش دادن آن پرهیز نمایید.

۱۴- حداقل تا دو هفته از دارو هایی که موجب رقیق شدن خون می شوند خودداری نمایید.

۱۵-از رفتن به استخر، شنا و شیرجه زدن خودداری کنید.

۱۶-جهت تاثیرگذاری بیشتر و همچنین ماندگاری طولانی مدت نتیجه جراحی افتادگی پلک باید به توصیه های دکتر علیزاده هنگام ترخیص توجه کنید.

لطفا تمامی دستورالعمل های اعلام شده را به طور دقیق اجرا نمایید تا به نتیجه مطلوب حاصل از جراحی دست پیدا کنید.

1 فکر در مورد “ اقدامات لازم بعد از جراحی پلک

  1. شیوا گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *