قرار دادن 7 واحد ایمپلنت

از دست دادن دندان‌ها كه يكي از دلايل آن مي‌تواند پوسيدگي دندان‌ها باشد، مشکلات زیادی برای سلامت دهان و سلامت عمومی بدن ایجاد می‌کند. این عارضه به دليل اينكه زيبايي طرح لبخند را تحت تاثیر قرار مي‌دهد منجر به كاهش اعتماد به ‌نفس فرد مي‌شود. پس در صورت وقوع لازم هست كه سريعا براي جايگزينی دندان از دست رفته فكر چاره كرد. از میان تمام روش‌های جایگزین کردن دندان از دست رفته، مانند دندان مصنوعي و بریج دندان، ایمپلنت بهترین گزينه است. براي توضيح ساختار ایمپلنت دندان مي‌توان گفت كه یک میله کوچک پیچی شکل است که طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک فرو می‌رود تا به استخوان اطراف جوش خورده و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان شود. در واقع پایه ایمپلنت به عنوان ریشه و روکش دندان به عنوان تاج دندان عمل خواهد كرد . پس ایمپلنت نیازی به تکیه بر دندانهای اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می‌ماند.

در حالت عادی مي‌بايست چند ماه بین زمان جایگذاری ایمپلنت و زمانی که بتوانيد از دندان ایمپلنتی خود استفاده کنید، فاصله زماني در نظر گرفت. چون پس از کاشت ایمپلنت، باید به استخوان فرصت رشد بدهید تا به سطح ایمپلنت جوش بخورد و شرايط لازم براي تحمل فشار فك را به دست آورد. به طور كلي ميتوان گفت كه سه تا شش ماه این فرایند زمان نیاز دارد.
ممكن است براي تعدادي از دوستان اين سوال مطرح شود كه آيا كاشت ايمپلنت عوارض داد؟ بايد گفت كه در هر عمل جراحی احتمال عوارض وجود دارد اما به طور کلی درمان کاشت ایمپلنت دندان بسیار کم خطر و بسيار موفقیت آمیز است.
با این حال عمل کاشت ایمپلنت دندان همانند هر عمل دیگری خونریزی، عفونت، ورم و کبودی جزئی پس از عمل دارد.

نكته حائز اهميت اين هست كه بدون حضور دندان در قوس فکی، در ساده ترين حالت ما با تحلیل استخوان روبرو می شویم. استخوانی که از قبل دندان را احاطه و در جای خود ثابت کرده بود، بعد از کشیدن دندان کم کم تحلیل رفته و نازک می شود. تراکم استخوان در این ناحیه کم می‌شود و باعث مشکلاتی از قبيل دشواری در خوردن غذاو تاثیر جای خالی دندان بر چهره ظاهری، مشکلات گفتاری با از دست دادن دندان و … می‌شود.
شما ميتوانيد براي اطلاع از مراقبت های ضروری بعد از ایمپلنت دندان كليك كنيد.
در ادامه توضيحات بالا ، مي‌توان گفت كه مهارت و توانمندي جراح در عمل كاشت ايمپلنت از نكات مهم محسوب مي‌شود پس در انتخاب جراح و دندانپزشك خود نهايت دقت را به خرج دهيد.
در تصویری‌ که مشاهده می‌کنید بیمار با همین عارضه و شکایت از افتادگی دندان و‌بالطبع آن خالی بودن فضای دندانی به ما مراجعه داشتند که برای ایشان ۷ واحد ایمپلنت قرار دادیم.
دکتر محمد امير علیزاده از متخصصین جوان و توانمند در حوزه­‌های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت دندانی هستند که با جدیدترین متدها در این حوزه ها و کاشت ایمپلنت دندانی برای گروه‌های مختلف سنی، می توانند به شما عزيزان ارایه خدمات زیبایی داشته باشند، در صورت تمایل می‌توانید از طریق شماره­ های واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر