ایمپلنت آقای 65 ساله

از جمله شایع ترین علت های از دست دادن دندان میتوان به پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال اشاره نمود که بیشتر به دلیل عدم مراقبت از دندان رخ می دهد. صدمات ورزشی هم می تواند آسیب زا باشد. علاوه بر این ها، عوارض جانبی داروهای مصرفی نیز ممکن است در بعضی افراد منجر به بی دندانی شود.
مطالعات نشان می دهد که افراد مسن با از دست دادن دندان های خود می توانند در معرض خطر بیشتری برای اختلالات شناختی و همچنین زوال عقل قرار گیرند به طوری که با از دست دادن هر دندان احتمال وقوع این مشکلات بیشتر خواهد شد.
مشکلات مربوط به سلامت دهان در افراد مسن بیشتر از سایر گروه های سنی شایع است ، از جمله  این موارد می توان به دلایل مرتبط با بهداشت نامناسب دهان، بیماری لثه و از دست دادن دندان اشاره داشت. همچنین افراد مسن نیز بیشتر در معرض اختلالات شناختی یا زوال عقل هستند.
برخلاف تصور عموم، از دست دادن کامل دندان ها به یکباره اتفاق نمی افتد، بلکه روند رشد کندی دارد. معمولاً با یک شکاف دندان در پشت دندان شروع می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، به سادگی با این عوارض دندانی برخورد می کنند و درمان خود را به «زمانی بعد» موکول می کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امید به زندگی افزایش یافته است که این تکنولوژی باعث پیشرفت در انجام کاشت دندان مانند ایمپلنت دندان برای افراد مسن که دچار بی دندانی هستند، می باشد. دندان های از دست رفته یا پوسیده، بیماری لثه و … می تواند بر توانایی شما در تعامل و معاشرت با دوستان و خانواده تأثیر بگذارد و حتی منجر به انزوای اجتماعی خصوصا در افراد مسن شود. در بدترین حالت حتی منجر به افسردگی در بعضی افراد می شود.
برای بیماران مسن اصلاً غیرعادی نیست که چند دندان از دست داده باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ایمپلنت های دندانی در سنین بالاتر نیز به همان اندازه که برای جوانان استفاده می شوند، موثر هستند. ایمپلنت های دندانی اغلب زندگی افراد مسن را به سمت بهتر شدن سبک زندگی، تغییر می دهد و به آنها سلامت جسمی و اعتماد به نفس بیشتری می بخشد. نکته ای که می توان بیان کرد این هست که کاشت ایمپلنت دندان هیچ محدودیت سنی ندارد.
برای پاسخ به این سوال کلی که آیا کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان ممکن است یا خیر، می توان گفت که ایمپلنت دندان در افراد مسن یا هر بیمار دیگر با تراکم استخوان کاهش یافته به همان اندازه موفقیت آمیز است که در بیماران جوان تر قابل پیش بینی است. همچنین لازم به ذکر است که پوکی استخوان، با برخی از درمان های دارویی قابل رفع است. البته دندانپزشکان پیش از انجام ایمپلنت دندانی این مسائل را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهند داد و تجویزهای لازم را توصیه می کنند.
ایمپلنت های دندانی به طرز شگفت انگیزی شبیه به دندان های واقعی بوده و نیازمند به مراقبت دقیق هستند. ایمپلنت ها مانند دندان های واقعی با مسواک و شستشوی دهان یا نخ دندان مراقبت می شوند. برای تقویت لثه باید مرتباً با یک مسواک نرم ماساژ داده شود. همچنین مراجعه به دندانپزشک برای معاینه همچنان الزامی است.
تصویری‌ که در بالا مشاهده می کنید بیمار آقای ۶۵ ساله ای هستند که با همین عارضه و شکایت از بی دندانی به ما مراجعه داشتند که برای ایشان ۷ واحد ایمپلنت جهت اعاده فضای بی دندانی قرار دادیم.
دکتر محمدامیر علیزاده از متخصصین جوان، زبده و توانمند در حوزه­ های جراحی فک و صورت، پلاستیک بینی و کاشت ایمپلنت  دندانی هستند که با جدیدترین متدها در این حوزه ها و با دارا بودن بهترین برندهای ایمپلنت با بهترین کیفیت متریال در زمینه کاشت ایمپلنت دندانی برای گروه های مختلف سنی، می توانند به شما زیباجویان ارایه خدمات زیبایی داشته باشند، در صورت تمایل می توانید از طریق شماره های واتس اپ و تلگرام اقدام نمایید.

گالری تصاویر